ניהול קמפיינים בפייסבוק

רשת חברתית או זירה עסקית?

רשתית חברתית - מקום עסקי מעולה
רשתית חברתית - מקום עסקי מעולה

פייסבוק – גם רשת חברתית וגם מקום עסקים

פייסבוק כבר שנים מהווה את הבסיס לכל הרשתות החברתיות, ומובילה על מתחריה השונים(טוויטר, אינסטגרם וכדומה). בכל יום מיליוני ישראלים נחשפים לסטטוסים ושיתופים בפייסבוק. בעלי עסקים ובעלי אינטרסים שונים למדו לנצל את ההזדמנות הזאת ליצירה של זירת שיווק חדשה – הרשתות החברתיות.

לפרוץ את גבולות הארנק שלכם

לכמה ממכם יצא לראות פרסומות במהלך שגלשתם בפייסבוק? רוב הסיכויים שכולכם נחשפתם לפרסומות במידה מסויימת. פרסום ברשתות החברתיות הוא טרנד יחסית חדש שתפס תאוצה בזמן האחרון, ובהחלט הוכיח את עצמו בתור אמצעי יעיל לפרסום האתר או העסק שלכם.

בשנת 2017 בעלי אתרים ועסקים החלו להבין את הכוח של הרשתות החברתיות. הרי היתרון העצום של הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק, זהו היכולת לשתף פוסט מסויים. כך, במידה וכתבתם פוסט מרגש או צילמתם סרטון מעורר השראה, עם תקציב יחסית מצומצם אתם יכולים להתפרסם בפייסבוק ברמה ארצית ואפילו ברמה הבנלאומית. זה היתרון המשמעותי של הרשתות החברתיות – האנשים הם בעלי הכוח, ומידת החשיפה שלכם אל קהלים רחבים תלויה אך ורק במידת היצירתיות שלכם, ולא בגודל הארנק שלכם.

ניהול הקמפיינים

פרסום במדיה - פרסום בגוגל
פרסום במדיה - פרסום בגוגל

ניהול קמפיינים בפייסבוק – מה זה אומר?

ניהול הקמפיינים מתחלק לשלושה סוגים עיקריים: פרסום על פי חשיפה, פרסום על פי לחיצה ופרסום על פי פעולה.
בפרסום על פי חשיפה פייסבוק נוקבת במחיר שבו על כל אלף חשיפות לפוסט שלכם, תשלמו מחיר מסוים.
פרסום על פי לחיצה אומר שתשלמו מספר מוגדר של אגורות על כל בנאדם יכנס לקישור במודעת הפייסבוק ששיווקתם.
פרסום על פי פעולה אומר שלאחר שגולש נכנס חמודעה וביצע פעולה מסויימת(למשל – הרשמה לרשימת תפוצה) אז תשלמו מספר מסויים של אגורות.
בסופו של יום, ניהול הקמפיינים בפייסבוק מאוד דומה לניהול קמפיין פרסום בגוגל, אך מכיוון שהפייסבוק הינה רשת חברתית שברשותה מידע רב על הגולשים, היא מאפשרת פנייה לקהל יעד מדוייק, בשונה ממנועי החיפוש השונים(לרבות גוגל).

הפרסום האולטימטיבי

ניהול קמפיינים בפייסבוק הולך יד ביד בקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. כמו שעסק טוב ישאף לפרסם את עצמו בכל מקום אפשרי ובכל אמצעי אפשרי(מודעות, דוכנים, פרסומות בטלויזיה וכו') כך אתר טוב ישאף לאותו הדבר בדיוק בזירה האינטרנטית, בין אם זה מודעות באתרים, קידום האתר במנועי החיפוש וניהול קמפיינים בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות.
נגישות